torsdag 13 mars 2008

Påskig förmiddag

Tiden rusar verkligen iväg och nu har vi bara en vecka till påsk. Om man jobbar i ett växthus så är det så klart roligt att göra lite påskiga växtarrangemang. En bukett att ge bort eller behålla själv kanske?


Jag tog mig en pratstund med Gertrud och Margaretha idag. Båda var överens om att dom blir så sugna på att "fixa" när dom ser allt som finns i växthuset. Videkissar, påskliljor, klematis, krukor, byttor, ägg och kycklingar. Så här kan man göra med klematisen Pixie:



Både Gertrud och Margaretha har själva valt att vara i växthuset och båda blir glada av att vara där. Det är så roligt att skapa med blommor och färg!
Just under lektionen regnar det och då blir det extra mysigt. Det hörs så härligt när regnet slår mot växthustaket. Överhuvudtaget tycker båda att miljön är mysig.

Just nu har vi flera vackra julrosor som blommar hos oss. Det är verkligen en underbart vacker blomma och att den blommar så tidigt är ju bara ett plus.

"Blue lady"


"Silver moon"



Här på står en av våra julrosor.

Detta är en aurikel som är frösådd. Helt underbart vacker!!!!!! Vi säljer sådana nu, efterhand som dom visar färg.

Skriv gärna en liten kommentar till inlägget. Vi är så nyfikna vilka det är som hittar till denna sidan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Säljer ni såna kronor som klematisen är fäst på?
/Tess

Anonym sa...

Får man önska innehåll i bloggen? I så fall önskar jag några inspirationsbilder på vårkrukor/arrangemang att ha ute. Jag som inte hann få något gjort till påsk :)
/Tess

Spira sa...

Ja, vi säljer kronorna, kostar 69:- och är jättesnygga!! och visst får du önska innehåll, vi ska ha vårarrangemang efter lovet så då kommer det nog in en del bilder därifrån!


/Kristina

Anonym sa...

Då vill jag köpa en sån krona. Kan ni lägga undan en till mig?
/Tess
Nu ska jag lägga denna sidan som startsida!